Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2009 09:48 - Персия. И шат на приказката главата.
Автор: bapha Категория: Лични дневници   
Прочетен: 20235 Коментари: 55 Гласове:
27

Последна промяна: 28.11.2009 21:33


Откривателят на топлата вода (ех този Станев, ах този Людмил) успял да я открие, защото една сутрин объркал кранчетата в банята.  И аз така веднъж се обърках и отидох в Иран. Мислех, че отивам в Персия, но местните персийци ми казаха „Тихути, туй не е никва Персия. Няма я вече Персията и туй то.”. Прави се оказаха.  Изкривеноста на една страна. Двуличница.
 Няма (според мен) друга държава, където децата да са  консервите. Хората живяли (наистина живяли) преди революцията през 1979 знаят какво са изгубили. И подаряват на децата си за абитюрентската пътуване до Дубай. За да могат да пият, танцуват, да се смеят и да не се притесняват. За първи път. 
 Техеран е място, което може да е прекрасно.


image

където животът кипи...

image

парковете са приветливи и приятни
и можеш да караш ски почти до лятото. На около час с кола от центъра

image

с красивите сгради,

image

които не спират да растат навсякъде.

НО... Техеран умее да стряска с наложен консерватизъм и религия, изяла легендите.
 Когато един свят те посрещне така:

image

Когато се разхождаш сред тълпи от невесел маскарад

image

Когато баровете са празни, заради страха
image

няма как да не видиш другото му лице.
И корупцията, която заедно с религията управлява този град.
Пушенето е забранено навсякъде от началото на 2008.
Въпреки това, като давам малко (наистина малко) повече пари получам това:

image

Кока кола, която "не се внася, защото е американска", пепелник (гледай да не те види някой) и направо буркана с кафето (както на господина му харесва).

Тоалет в лоби бара на петзвезден хотел изглежда така:

image

и то "защото тук идват и местни, не е хубаво да ги делим от туристите. На гостите препоръчваме да си отидат до стаята"...

 А чистача в хотела ми казва къде мога да си купя алкохол на черно, но ако види дори и кутийка от бира в кошчето ми за боклук, трябва да каже на рецепцията и ЩЕ БЪДА БИЧУВАН във фоаето на хотела... Случвало се било...

 За седмица там трима ми предлагат дъщерите си за жени, "да се махнат оттук, ще ти дадем достатъчно пари"....
 
 Приятел дълго ми обяснява как иска да прати децата си зад граница, знае и как, но е наясно, че не са готови.  

  Иран е една моментна лудост върху хилядолетна основа. Надявам се.
    
   
 



Гласувай:
27



1. kaliya - Страшна истина...
28.11.2009 10:28
В ислямския свят съм стъпвала най-много до азиятската част на Инстанбул, ако трябва да съм честна, но съм гледала доста филми и съм чела няколко книги, които представят проблема...Аз лично не мога да си представя да живея така...
цитирай
2. bapha - kaliya
28.11.2009 10:41
ислямският свят си има и многото хубави страни...
Но това там е комунизъм в още по-изкривена форма...
Не искам и да се опитвам да си представям... ;)
Ще си киснем само по занданите с раирани гърбове
цитирай
3. анонимен - bapha
28.11.2009 10:49
1984...
цитирай
4. bapha - blacktears
28.11.2009 10:57
по-зле... Оруел е на хартия, това е там и е live... Даже и в обувките, които днес нося...
цитирай
5. анонимен - не бих могла да оцелея там,
28.11.2009 11:09
с техните нрави, порядки и начин на живот. А с хигиената им - още по-малко.
цитирай
6. kaliya - не успорвам
28.11.2009 11:12
хубавире страни на арабския свят, но системата му на управление не съответства ни най-малко на моите виждания...
цитирай
7. bapha - animo
28.11.2009 11:17
никой нормален (това е думата) не може...
Да не ни се налага де :)
цитирай
8. анонимен - bapha
28.11.2009 11:17
Да, там Е...
Радвам се, че не живея в подобна обстановка.
цитирай
9. bapha - blacktears
28.11.2009 11:35
за радост си е, да ти кажа...
наздраве ;)
цитирай
10. sestra - bapha,
28.11.2009 13:11
подобни моменти в историята май никога не са достатъчно кратки, ако питаме хората дето ги живеят... Ти да не би да познаваш Людмил Станев, голяма моя книгостраст от близкото минало? :)))
цитирай
11. анонимен - Познато някак!:)
28.11.2009 13:21
И - тъжно. Няма красиви крайности!
цитирай
12. bapha - sestra
28.11.2009 13:25
това със моментите е баси хубавото изречение...
Познавам го, ама той не ме познава :)))))
Въртяхме се ние децата по кръчмите около компанията им... Изглеждаха ми огромни... В saloon някой от тях сваляха мацката ми, аз им се перчех, но тайно вечер си четях книгата, нямаше такава... Наричах го неприятния татарин (от моментно лафче), но като излезе същата книга, я подарих на много приятели... А за него се присетих от книгата на NAV(igo), която препрочитам за n-ти път, защото му обещах мнение (пиша си с писателя, пиша си с писателя нъц нъъъъц), но не мога да сглобя и едно изречение... та така...
цитирай
13. bapha - tit
28.11.2009 13:32
днес ми върви на хубави коментари...
"няма красиви крайности"
бих си го татуирал около rectum-а, щото той capita anihili-ра, но ме е срам...
цитирай
14. tili - Същото е било през
28.11.2009 13:54
Средновековието в Европа. Само хигиенните условия са били по-лоши. Същия клерикален феодализъм, нетърпим към нарушаване на догми и правила. Човешки клади чак до 17-ти век! Просто за Исляма - сега е Средновековието като по-млада религия. След 500 години ще се изживее.
цитирай
15. sestra - Като ми разказа това,
28.11.2009 14:01
си припомних как съм била така възторгната от "Неприятния татарин", че чак се надявах да го срещна случайно, когато съм ходила във Варна.:) NAV от теб го научих днес. Браво на теб, bapfa! И коя е книгата?
цитирай
16. bapha - tili
28.11.2009 14:16
не мисля, че е било същото... В средновековна Европа са нямали с какво да сравняват, това е бил единствения живот, който са познавали...
А днес боли когато разбереш , че си се качил в грешната лодка, още повече, че информацията те преследва... За последните размирици там ние разбрахме от случайни кадри от телефони... Те знаят , че има накъде да бягат...
цитирай
17. bapha - sestra
28.11.2009 14:23
книгата на NAV е компилация (невероятна) от постове в блога му...
Казва се "смешна метафизика за забавно развиващи се"

http://www.helikon.bg/books/author/67541/

заслужава си всяка изпушена цигара...
цитирай
18. sestra - Благодаря,
28.11.2009 14:58
ще се заема...
цитирай
19. tera - Имам постинг за Иран
28.11.2009 16:48
http://tera.blog.bg/izkustvo/2009/01/26/.282255

Има страшно много лица, във филма се споменаваше за седем, но явно са повече! :)

цитирай
20. bapha - tera
28.11.2009 17:15
има още много... има го лицето, което опитва да дразни ядрено, има го и онова, за което света научаваше само чрез mms-и, има го и това, което е скрито под черните дрехи...
не мисля, че някога и аз ще ги опозная всичките, а май и не искам....
поздрави на теб
цитирай
21. razkazvachka - Не съм била в Иран
28.11.2009 19:53
а Персия е приказка - имало едно време... след няколко оборота на галактиката в някоя спирала на бъдещето...
цитирай
22. bapha - razkazvachka
28.11.2009 20:03
отдавна разказана и полузабравена сред бъчвите, пълни със забранени плодове... но приказка.
Аз пък съм бил в Иран, Персия си остана надежда, закована на стената на рекламата...
цитирай
23. thedarkangel1977 - http://tera. blog. bg/izkustv...
29.11.2009 03:54
tera написа:
http://tera.blog.bg/izkustvo/2009/01/26/.282255

Има страшно много лица, във филма се споменаваше за седем, но явно са повече! :)


поста ти бледнее...
едно е да гледаш филмче, после па да го постнеш...
друго си е "живото впечатление"...

ако толкова ви е интересен живота в арабските страни, прочетете "не без дъщеря ми" - Бети Махмуди
ето това е истината... - http://www.chitanka.info/lib/text/7469/1#textstart
цитирай
24. bapha - thedarkangel1977
29.11.2009 10:16
здравей.
Книгата мина през мен, докато трупах инфо за Персия.
"ако толкова ви е интересен живота в арабските страни, прочетете "не без дъщеря ми" - Бети Махмуди"

А сега нещо друго... tera е пратила линка си НА МЕН, и ако някой ще взема отношение в този блог, нека бъда аз...
И преди да даваш оценка кое е "истината", прочети някъде какво значи "арабски страни" и какво значи Персия и за нетърпимоста между тях...
Поздрави
цитирай
25. sezoni - Аз си мисля , че
29.11.2009 10:46
много от мъжете не се различават особено като начин на мислене от тези от арабския свят.
цитирай
26. martiniki - да...
29.11.2009 10:48
чела съм "Не без дъщеря ми" преди самата аз да имам дъщеря, представата ми за арабския свят е формирана отчасти и върху нея, документални филми и разкази за задомени там българки, полъгали се по демонстриращите разкрепостеност тук студенти от онази част на света и заминали натам, за да видят и другото им лице и робуващи цял живот на съвсем други традиции и нрави
в техникума имах съученици афганистанци, и двамата носеха името Мохамад и бяха политически бежанци - големи галантници и отворковци, вкарваха дрешки и обувки за онези години немислими за нас и оставаха клас след клас...не знам какво е станало с тях, за бенинеца знам, че отиде да следва в Сорбоната и се завърна да практикува в родната страна...

виж пак как ме провокира и раздрънка, откровенико bapha
цитирай
27. sezoni - thedarkangel1977,
29.11.2009 11:02
книгата на Бети Махмуди "Не без дъщеря ми "представя една семейна драма между мъж и жена от различни религии .В този постинг става въпрос за един свят в който са установени много различни правила и закони които много се различават от нашите .Аз ще препоръчам на тези които са заинтересовани от темата и които желаят да се запознаят с подробностите да прочетат книгата на Джийн Сасън ''Една арабска принцеса разказва '' Мисля си , че там по - подробно се обясняват нещата .
цитирай
28. bapha - sezoni
29.11.2009 11:05
Анета, дори и да си права, все пак тук можеш да смениш мнението си след определно време...
Разбереш ли, че преценката ти за даден мъж е била грешна, МОЖЕШ по всяко време да го пуснеш по пързалката... Там не. Мъжете явно сме си мъже навсякъде, въпросът е доколко правата са права...
цитирай
29. bapha - martiniki
29.11.2009 11:09
Дора, готино е като думички се леят над неделното кафе :)
Хубаво е, че минаваш за раздумката...
цитирай
30. sezoni - bapha,
29.11.2009 12:36
за правата се сещаме тогава когато сме били засегнати неоснователно за нещо,в повечето случаи всеки се интересува от собствениете си потребности без да го е грижа за всичко останало.Мъжете от арабския свят така са си ги нагласили нещата , че само те да имат правото да правят в някои случаи това което си искат, тоест за тях нещо е позволено но за жените не е позволено .
цитирай
31. sezoni - Причината мъжете от арабския свят да имат хареми
29.11.2009 12:54
е защото преди много време са били разпръснати на много племена и всяко племе е било самостоятелно .Мъжете са се женили за много жени за да имат много деца и по този начин да доказват собсвеното си его .Както всичко с времето се променя като начин на мислене така и този модел на семейни отношение е отминал когато Аврам е получил знание от БОГ че за да има качествени семейни отношения мъжа трябва да има една съпруга и това което се отнася за мъжа трябва да се отнася и за жената за да бъдат равноправни във взаимоотношенията си .
цитирай
32. sezoni - Когато мъжа има много жени
29.11.2009 13:12
се проявява ревноста от което липсва щастието .Какви семейни отношения може да има при такива отношения ? Никакви по - мое мнение ,защото липсва онова съкровено чувство да почувстваш мъжа до себе си като единствено изцяло отдаден само на съпругата си .Жената трябва да бъде компетентна във всяко отношение за да може заедно да вземат правилните решенията относно как да се грижат за семейството си .
цитирай
33. bapha - sezoni
29.11.2009 13:48
чета, какво си ми написала, Анета и първото, което ми идва е "глупости". Но понеже не искам да се заяждам, ще ти отговоря (с моя гледна точка) на многото объркани и объркващи "факти", с които си ме поляла неделно.
Ако за правата се сещаш едва "когато сме били засегнати неоснователно за нещо" , то това е твоя грешка. Крадеш ли редовно? Правата са основа, ако не ги приемаш така е направо жалко...
За децата като повод за доказване на "собсвеното си его" , освен с пристъп на смях (леко нервен, леко изумен), не знам как да реагирам... Всичките ми баби и дядовци са по 5 и повече деца в семейство, аз баси комплексираните прародители съм имал...
Не бъркай араби, перси,турци и пр... Свързва ги Исляма, което е религия и тази религия коренее в същия Авраам, който споменаваш...
И ти наистина ли вярваш, че "когато мъжа има много жени се проявява ревноста" ????? Около нас я няма, така ли?
А жената трябва просто да е жена, както и да го разбира... Не мисля, че "компетентна във всяко отношение" може да бъде задължение... Семейството има нужда от жена и мъж... Майка и баща, топлото и твърдото... Много хора успяват да минат през живота без да усетят от всичко, но вярвам, че всички разбират, че нещо е липсвало или липсва...
И не е заяждане, реакция е...
цитирай
34. sezoni - Акцентирах в този аспект от темата ,
29.11.2009 13:54
защото предположих , че според твоето мнение хубавото в арабския свят се състои в това , че мъжете може да имат хареми .Прледполагам вече си на ясно , че моите критерии за семейните отношения са по- претенциозни .
цитирай
35. bapha - sezoni
29.11.2009 14:01
моето мнение е правото на избор...
а задължението ми да не бягам от този избор...
От една страна нямам право да се дразня, защото аз искам да слагам мисли на софрата и всеки да си кълве каквото му харесва, от друга... 3gpabeu
цитирай
36. sezoni - bapha,
29.11.2009 14:41
със сигурност не си ме разбрал правилно защото аз не съм в тази категория хора които мислят за правата си едиствено тогава когато са засегнати .В случая ти представям действителноста която олицетворява по- голямата част от хората .От коментара ти разбирам , че е необходимо да
уточня , че арабите създават много семейни отношения като го представят за едно семейство.Всъщност след развод и техните жени имат право да се женят отново.Такъв модел на отношения не се различава от нашия начин на живот защото при нас е разрешено на мъжете и жените да създават нови семейни отношения след развод което също както при арабите предразполага към създаване на нови семейни отношение .Бабите и дядовците са имали повече деца защото са били невежи в много отношения.Въпроса се състои в това мъжа да има една съпруга и жената да има един съпруг които да имат потенциала да изградят перфектните семейни отношения .Ревноста я има във отношенията на всички без значение от социалната или от религиозната им принадлежност.Липсват им качествените отношения в начина им на живот .
цитирай
37. анонимен - sezoni
29.11.2009 14:52
Хайде да помълчим.
цитирай
38. bapha - АРГХ
29.11.2009 14:58
"Бабите и дядовците са имали повече деца защото са били невежи в много отношения"?????

"Ревноста я има във отношенията на всички без значение от социалната или от религиозната им принадлежност"???

"Липсват им качествените отношения в начина им на живот "???

В различни кина сме, различни филми гледаме и просто НЯМА как субтитрите да съвпадат...
Нека спрем тук, моля те... По това, което видях до момента никога няма да съгласуваме мненията, а май и не искам...
Различни ветрове ни духат...
поздрави
цитирай
39. sezoni - bapha,
29.11.2009 15:08
твоето право на избор го разбирам по- този начин , че на теб ти харесва да се чувстваш единствения петел който да е обожаван от много кокошки !Моето право на избор е за по- качествени отношения в които любовта между мъжа и жената като преживяване не може да се сравни с някакви елементарни отношения.
цитирай
40. анонимен - BAPHA
29.11.2009 16:10
bapha, започни да триеш, моля те, че нещата излизат извън контрол.

Също така ПОЗДРАВЯВАМ всички с резултата от днешния референдум в Швейцария за забрана на минаретата. Швейцарците гласуваха за забрана. Честито.
цитирай
41. анонимен - Неда
29.11.2009 16:16
бапха, щеше да бъде добре ако беше включил в коментара си и нещо във връзка с борбата на реформистите в Иран и протестите след изборите за президент. Много се написа за Неда - момичето, което беше застреляно на един от протестите и което стана символ на борбата за промяна, но все пак и ти можеше да добавиш 1-2 реда за нея. Имаше наскоро много интересно интервю с приятеля на Неда, който е бил 3 месеца в ирански затвори, а впоследствие е успял да избяга на запад.
цитирай
42. bapha - изтрих още малко
29.11.2009 18:12
от анонимен, който твърдеше, че не приемам друго мнение и искам само да ми се правят комплименти и да ме четкат. А да, и да ми казват колко съм велик.
Казвайте ми го по-често моля ВИ...
пп. само че вече не може да ме чешете по брадичката анонимно...
цитирай
43. razkazvachka - Всемогъщата реклама!
29.11.2009 22:27
Тя за Персия те кани,
а се връщаш от Иран.
цитирай
44. bapha - razkazvachka
30.11.2009 06:53
именно...
цитирай
45. thedarkangel1977 - книгата на Бети Махмуди "Не ...
30.11.2009 15:04
sezoni написа:
книгата на Бети Махмуди "Не без дъщеря ми "представя една семейна драма между мъж и жена от различни религии .В този постинг става въпрос за един свят в който са установени много различни правила и закони които много се различават от нашите .Аз ще препоръчам на тези които са заинтересовани от темата и които желаят да се запознаят с подробностите да прочетат книгата на Джийн Сасън ''Една арабска принцеса разказва '' Мисля си , че там по - подробно се обясняват нещата .

ехе.. значи бети си измисля а :)
тц тц...
цитирай
46. roy - Жалко наистина, че това безумие още ...
02.12.2009 09:20
Жалко наистина, че това безумие още съществува!Красотата без свобода е опорочена и жалка.Не съм феминист, а просто здравомислещ интелигентен човек.Според мен всяко проспериращо общество трябва да се гради върху личната свобода и възможност за личен просперитет.Това отношение към жените е една отвратителна комплексарщина.Та нали и нас мъжете жена ни е родила и отгледала.Това е една вменена неблагодарност и презрение към човека благодарение на когото съществуваш изобщо!
цитирай
47. bapha - roy
02.12.2009 09:23
Жалко е да... Но не само , "че това безумие ОЩЕ съществува"... То сега набира сила... според мен де...
Поздрави
цитирай
48. roy - Не знам дали набира сила, дано да не ...
02.12.2009 09:33
Не знам дали набира сила,дано да не си прав.Но ако така си остане ,това устройва великите сили.Защо ли?Защото те искат да си останат велики, а най-лесния и изпитан начин да държиш някой в подчинение е като го обречеш на невежество и нищета.
цитирай
49. bapha - roy
02.12.2009 09:42
как да ти кажа, аз не съм много по глобалната политика, но ми се струва, че исляма си има някъв план за нас...
цитирай
50. roy - Планът е прост - придобиване на в...
02.12.2009 10:06
Планът е прост - придобиване на власт чрез груба манипулация(в случая дори насилствена).Факт е ,че за сега действа по специфичен начин и затова има развитие.Усещам че в теб се вселила онази магия която кара хората там да се чувстват обречени и без собствена воля.Дано се заблуждавам.
цитирай
51. bapha - roy
02.12.2009 15:10
заблуждаваш се , друже...
Последния съм, който ще се пусне по течението ;)
цитирай
52. roy - как да ти кажа, аз не съм много по г...
02.12.2009 15:32
bapha написа:
как да ти кажа, аз не съм много по глобалната политика, но ми се струва, че исляма си има някъв план за нас...

Радвам се че е така ,че се заблуждавам.
Тогава по никакъв повод немога да дам и изкрица надежда на това жалко учение ,че то може да има план за мен.По-скоро ще допусна ,че моето куче има план за мен ,но не и някаква презряна догма.
цитирай
53. gotzageraskov - Не без дъщеря ми
27.12.2009 16:20
разказва за живота именно в Иран. Книгата е филмирана. Филмът беше излъчен и от наша телевизия.
Наистина има зверска нетърпимост между иранците - шити и арабите - сунити, но и при арабите животът се диктува от същите догми.
цитирай
54. bapha - gotzageraskov
27.12.2009 16:36
Да, именно за Иран е...
Именно това ("иранците - шити и арабите - сунити") преплитане на религия и държава ме разбива... Всъщност шиити и сунити има навсякъде в близкия изток. Не са с държавна принадлежност. В Иран също има сунити, както и християни. Доколкото разбрах (не приемай това за чиста монета, мои впечатления и разговори със "страна" в този спор) в Иран араби и евреи са доста по-мразени и гонени от сунити и християни. Много объркано ми е цялото, когото и да попитам, получавам различно обяснение...
Весел ден на теб
цитирай
55. ledzeppelin - ..
22.01.2010 12:50
И аз съм чела няколко книги,но не предполагах,че в съвремието там НАИСТИНА така стоят нещата...
Потресаващо е.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bapha
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1966492
Постинги: 148
Коментари: 6571
Гласове: 20531
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031