Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.08.2011 13:16 - What the fuck is... образование?
Автор: bapha Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3316 Коментари: 41 Гласове:
55

Последна промяна: 31.08.2011 13:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Не се полъгвайте, че тези които държат парите
държат и бъдещето ви, защото тези пари
те са ги взели от вас, а вие им се кланяте и ги
въздигате, като слънце пред очите си.
 В.Левски




    Ровя в нета и попадам на учебник. Български. По български език. 
    Отварям и още на първите страници е тази картинка 




   Не знам дали се вижда, но на картинката пише "индиец". И малко ми е трудно да си го представя този да прави път на кравите. Децата да му мислят. Ние не. 
   Чета за образованието. Връщали военното обучение. И както казва в едно интервю психологът Иван Гигов " Сега ще ги пращаме да маршируват и да разглобяват калашници...". Защото е важно. 
    Продължавам да чета и попадам на още изумителни факти (поне за мен): 
"Имаме най-ниския бюджет в ЕС за образование и най-високия за полицията."
    Туш. Като сравнянвам бюджетите и виждам постигнатото от полицията в последните години, ми се струва нагло да изисквам повече от учителите. Но ще го изисквам, винаги. Явно няма на кого друг да разчитаме. Ние, родителите, и учителите. Това е. Ние срещу "държавата". Държавата, чиито служители би трябвало да работят за нас. Държавата, която извън семейството и училището (а вече все по-успешно и в тях) успява да изгради болна представа за "национални герои". Модели за подражание, които биха били за посмешище, ако някой се замисли. Пролетта успях да засека няколко абитуриентски в София и вярвам, че разумът губи битката с наложеното. 
 В нета се върти следният виц:
"За мача България-Англия Kапело викнал 6-ма от Манчестър Сити, 5-ма от Юнайтед, 3-ма от Челси и 2-ма от Ливърпул!
Лотар Матеус извикал - 6-ма от Sin City, 5-ма от Найтфлайт, 3-ма от Биад и 2-ма от Планет"  
  Уж е виц, ама... модели за подражание. 
  Пък и защо да учат децата, когато заплатата на сервитьорка е с пъти по-голяма от тази на един научен работник (за учителите въобще няма да отварям дума)? Защо да не ги научим "да разглобяват калашници", вместо да ги водим в природата? За какво им е да знаят нещо за природата? Когато порастнат природа вече няма да има. А калашници ще има винаги. 
   Не образование, а полиция и военно обучение. И ще си отглеждаме Бойковчета на конвейр. Училищата ще бълват хиляди и хиляди сияйни дечица, който ще знаят "достатъчно" за оръжията и ще са наясно "къде е келепира". За техните деца не ми се мисли. 
   И как да обясня на детето си, че индийците не вземат скалпове? Мога ли да му кажа, че "даскала лъже"?
   Остава семейството. Ние. Преди няколко дни borsi написа нещо, което ме замисли:
 "Като се сетя как на 14 януари 2009 софиянци гледаха как бият децата им .. Гледаха, гледаха... Просто изумително! Да си оставиш потомството да го унищожават пред очите ти, да не реагираш... В природата няма по-жалък вид!"
   Верно, крайно изказване, но беше точно така. И аз гледах. А кръчмите бяха пълни с "искащи промяна".
"
Помежду си лихи, буйни, топорни,
пред други сме тихи, мирни, покорни..."

  Готов ли съм да науча детето си на нещо, което не съм готов да защитавам?  
  Заслужава ли си да предавам на детето си някакви ценности, които "държавата" потъпква ежедневно? Или просто да оставя нещата в естествения им коловоз, на законите на джунглата? Където "страхливите и глупавите умират първи"...
   Ще я има ли тогава България след няколко поколения? 


ПП. И когато след време извънземното кацне на Земята и попита:
       - Who the fuck is Delyo?
      или няма да го разбере никой, или ще го попитат:
       - Ю мийн Бойко? 



Гласувай:
56
1



1. mt46 - !
31.08.2011 13:47
Дали ще доживеем, да посрещнем извънземните!?...
А образованието - то е ... безобразно от години...
цитирай
2. bapha - хех, mt46
31.08.2011 14:34
ние и да не доживеем... имаше един виц, че и след хиляди години да пристигнат, Лили Иванова ще пее, а Бойко ще реже лентата :)
цитирай
3. hristo27 - . . . а може би извънземните ще дойдат ...
31.08.2011 14:44
... а може би извънземните ще дойдат за новата "Мелодия на годината?" :))))))
цитирай
4. dmv - Няма нужда чакаме да дойде Ити, те и ...
31.08.2011 14:46
Няма нужда чакаме да дойде Ити, те и сега младежите не знаят кой баш е Дельо :)
Скърцах със зъби , четейки написаното, но си прав, чалгизацията на "изгубеното поколение" няма така лесно да се размине, никой не го иска, трябва някому подобно нещо, за да се направлява по-"арно" и сгодно Майката-кърмилница,, за обслужването на нечии интереси:) в лицето на нашта си "кочинка", но аз пак си я харесвам:)
Поздрави!
цитирай
5. rustam - Вярно е,
31.08.2011 15:58
че да "изискваш" от учителите е по-удобно и лесно.
Само че, уви, те не са държавни чиновници, а просто наети хора. Държавни служители са чиновниците по министерството и инспекторатите.
Само че, от тях е някак по-трудно май да се изисква, нали?
Или не ти стиска?

Постингът ти е озаглавен "образование", а повечето примери в текста се отнасят до въпросите на "възпитанието." Да слагаш акцента за възпитанието върху училището и учителите е доста марксистко схаващане.
Основната задача на учителите е да обучават вашите деца, не да ги възпитават.
Това последното е ваша грижа - на родителите.
Прехвърлянето на отговорността върху учителите е шменти-капели и лицемерие.
цитирай
6. bapha - иху
31.08.2011 16:32
hristo27, ако питаш Бойко, те вече са тук... Той горкият толкова работи върши за Родината, строи магистрали, открива детски градини и пр., а разликата някъде изчезва...

dmv, и аз си я харесвам... ама и аз поскръцвам тук таме съз зъби :)))) ако е "кочинка", то и аз съм виновен...
поздрави и на теб...

rustam, мислиш ли, че да изисквам нещо в нета от някого е проява на смелост или израз на "стиска ми"?
Може и да греша, но тук:
ЗАКОН НА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА пише:
"Чл. 39. (1) Учител (възпитател) може да бъде гражданин, който има учителска правоспособност."
и тогава смятам, че да, поне що се отнася до децата ни, имам право да изисквам. Приемам, че след като са "просто наети хора", за да вършат една работа, могат да я вършат. Естествено не оспорвам задълженията на семейството и не опитвам да прехвърлям топката в чужд двор.
поздрав


цитирай
7. beckslover - !
31.08.2011 16:45
Даскалите с фуражки!
Учебници само от вещевият склад...

Fuck за родителите и някои пишещи, и коментиращи в блога.:P
цитирай
8. ko642 - @5
31.08.2011 18:45
Позволявам си да не са съглася с Рустам (5.) Децата трябва да се възпитават в училище а не само да се обучават. Ако и двамата родители на детето работят, те прекарват доста по малко време с него отколкото учителите му. И това съвсем не е марксистко схващане - има го в изобилие из училищата в севена америка (може би и в европа но за там нямам лични впечатления). Иначе поздрави за поста! ВВ
цитирай
9. bapha - хей
31.08.2011 19:07

бекси, ми тоооо, таквоз де, аз съм родител... нафакан съм един вид ;)
и аз тургам фуражката и тичам на къра...

ВВ, не е нужно да си съгласен... и аз не съм... да акцентирам за възпитанието върху училището и учителите е марксистко... ако искаме да работим и да градим някакъв стандарт, все ще ни се наложи да разчитаме на учителите за помощ... но явно не бива ;)

9. анонимен ... дори и да си прав (а не си, поне не като крайно изказване), това тук "ако запомнят и къде е съседния град ,стават професори и им дават златен медал" ми идва нагоре :))))
пък и че някъде по света е "Още по-голяма трагедия", съвсем не означава, че трябва да се съгласявам и в България да е трагедия...
цитирай
10. dorichela - Вампи,
31.08.2011 19:12
много пъти съм се замисляла един ден ако имам деца, как ще ги възпитам... на какво ще ги науча и какви ценности ще им предам.... на фона на всичко... страшно е...
цитирай
11. rustam - Значи...
31.08.2011 19:29
Първата и основна задача на учителите е да обучат и научат децата ви.
И мисля, че добре се справят с това:
- нали си чувал, че на олимпиадите по математика и информатика, учениците от малка България са в челната десятка винаги?
- 90% от учениците си вземат задължителната матура по български. Сиреч покриват държавния стандарт, зададен на учителите за изпълнение
- Професионалното ни образование също е все окще на високо ниво!
Мои ученици директно след завършване ги вземат в най-реномираните сервизи в Бс( Бош, Рено, Фолксваген)

Марксистко схващане е да смяташ, че училището носи основната, повтарям основната функция по възпитанието на децата ви. това, че както казва ko642 родителите по цял ден били някъде и нямали време - това е проблем на самите родители. Не е на учителите им.

И още - като нямате време - наемете учители, които в извънработно време да възпитават децата ви допълнително. И им платете за това

А иначе, прав си - имаш право да изискваш от учителите. Но...да изискваш, да изискваш - колко да изискваш? До към 600 лв. Не повече.

цитирай
12. ironia - Разказвали са ми,
31.08.2011 19:33
как една директорка на училище, още по живково време казала знаменателна фраза: "Когато в една държава полицаят получава повече от учителя, значи нещо не е наред".
Променило ли се е нещо от тогава?
Грабвайте индийците под мишница, сваляйте скалпове и ги забучвайте по главите на свещените крави. :)))))))
цитирай
13. masterpiece08 - bapha,
31.08.2011 19:39
заслужава си и ти го знаеш :)

Най-важното е да не се поддаваме да ни контролират чрез страх
и промиване на мозъците - нашите и на децата ни; да им предадем
собствените си ценности и да ги научим как да
отстояват себе си, за да не ги повлече инерцията на "така правят
всички"
Поздрави!:)
цитирай
14. анонимен - И какво сега? Да се отказваме преди ...
31.08.2011 20:36
И какво сега? Да се отказваме преди да сме започнали...щото.
Хей, светът върви, и се върти, ти можеш да правиш нещо извън алкохолния делириум, когато искаш, но ти се чудя, кога ще ти остане време.
Акъл и фило...много, а после - такова било, чел в нетя.
Не, не е нужно да има деца, нужно е да има философи.
Бойко или който се сетиш, няма да ти нахрани детето, независимо от това, че разбираш това. И кво?
Ми недей, тъкмо няма да се чудиш у кой свят е, а и да се грижиш за това, дал е разбрало правилно, бащината ... повеля.
Ай, остани си със здраве!
п.п. Не ми се регва. Ако питаш кой съм, ще ти го рекна на лични.
цитирай
15. bapha - и пак аз...
31.08.2011 21:14

Дори, хич не се замисляй... ако нещо не се получава, заставаш на пътя и викаш Неволята ;)

Рустам, разбрах те от първия път ;) никъде не съм твърдял (съжалявам ако така е прозвучало), че учителите ОСНОВНО отговарят за възпитанието на децата ни. И понеже и аз бях от онези хлапета по олимпиадите, знам каква е статистиката. Не искам да се сравняваме с други страни. Ти доволен ли си от образователната система в България?

ironia, променило се е много... не само към по-добро ;)
и Винету ловува стада свещени крави :))))

masterpiece08, естествено, че заслужава... не съм си и помислял да споря :))))

14.анонимен, ще се справя някак, нетя широк :)))) не те разбирам много, но пък е хубаво подплътено, затова Наздраве... един Фило... алкохолик ;)
цитирай
16. injir - Otnosno kartinkata s indianeca. :) ...
31.08.2011 22:48
Otnosno kartinkata s indianeca.:) Da. Pishe indiec. Uchenicite vednaga poznavat, che ima greshka. Vsystnost greshkata e umishlena, zashtoto e svyrzana s uroka za t.nar. paronimi v bylgarskiya ezik. Indiec i indianec sa paronimi. Kakto i kubinec i kubanec ; ikonomicheski i ikonomichen i t.n. Dumi, blizki po zvukov systav, no razlichni po smisyl.
цитирай
17. metaphor - и не става по-добре...
31.08.2011 23:03
и не става по-добре...
цитирай
18. stoyanski - уверено заложих за победа на Англия ...
31.08.2011 23:26
уверено заложих за победа на Англия за мача в петък :-))
цитирай
19. tera - Sorry, ама не мога да се сдържа ... :)
31.08.2011 23:32
Постът е доста емоционален, но май не виждам рационална идея в него.
Да, българското образование в момента е скапано повече от всякога, но и преди не е било цвете за мирисане.
Примерът с отличниците по олимпиадите нищо не значи - навсякъде по света се раждат умни и кадърни деца, които постигат успехи в различни области. Ние се хвалим с нашите си, но не са само те, разбира се.
Българските учебници са написани по най-тъпия и неразбираем за децата начин, а и не само за децата. Когато учих втората си магистратура по BWL(Betriebswirtschaftslehre) на немски и по немски учебници, синът ми беше в трети клас и имаха една схемичка в учебниците по граматика за ГП и ГС - знаете ли за какво става дума? Поразлистих му учебника и му казах - "Твоят учебник по български за 3-ти клас е по-неясен от моя учебник по счетоводство на немски!"
Имам и американски учебници вкъщи, понеже карах курсове към The University of Delaware - примерно по Микро- и макроикономика. Същата история - всичко е обяснено по хиляди възможни начини, за да им го налеят в тиквите на "тъпите" американци - с всякакви схеми, Summaries, Topics for review и прочее и всичко е идеално обяснено, за да е ясно. Вземете един подобен български учебник от УНСС - пълна икономическа порнография, колкото да си го разбира авторът, който го е написал.

Така че, за какво де факто говорим? На Запад образованието е насочено към придобиване на знания, които могат да се приложат директно в практиката, докато тук идеята е да се вземе някаква диплома и завършилите висше почват после на място да се учат за какво става дума, защото почти всичко дето съм им преподавали по университетите е вятър и мъгла и няма нищо общо с действителната работа.
Със сигурност ще ми се нахвърлят тука разни "корифеи" на образованието, но хич не ми пука. Дипломирала съм се в Германия и съм видяла как хората действително учат, това тук си е пълен бошлаф. Нито на преподавателите им се преподава, нито на студентите им се учи и двете страни само отбиват номера.
Учителите и учениците - горе-долу същата работа. За толко пАри - толкоз...
цитирай
20. ko642 - Е нали все се сравняваме с други д...
01.09.2011 01:02
Е нали все се сравняваме с други държави и се питаме защо там така а тука иначе. Е там децата ги възпитават в училище да бъдат добри гаждани. Може на някои да им звучи марксистки но е факт! По важно е утре като видят някой закъсал на улицата да отидат да му помогнат отколкото да вземат първо място на олимпияда.
цитирай
21. анонимен - Преди няколко дни borsi написа н...
01.09.2011 01:59
Преди няколко дни borsi написа нещо, което ме замисли:
"Като се сетя как на 14 януари 2009 софиянци гледаха как бият децата им .. Гледаха, гледаха... Просто изумително! Да си оставиш потомството да го унищожават пред очите ти, да не реагираш... В природата няма по-жалък вид!"-това е страшно!!!днес щях да набия една лелка в рейса-,,виж ги тея младите седят и т.н. дрън дрън,,млади нЕма-действайте.всичко избЕга.останаха 2 нормални, цигани и пенсии .тва е.точка.и на никой не му пука
цитирай
22. trjufelihayver - ЯЛТА!
01.09.2011 07:44
Важно е у целата схема да има за злоупотреба
цитирай
23. breeze - Така е. Добрите винаги са ловците..:)
01.09.2011 08:56
А Кума Лиса не ни подсети дори да си купим пушки, когато бяха по-евтини..:)
"Ранъта прави борбъта", а и нея ни отнеха.
Остана само едната утеха, която нашепва - "има и по-зле от вас" и кръгът се затваря.
цитирай
24. darcy - "И страшно е, майко, и весело. ...
01.09.2011 10:46
"И страшно е, майко, и весело..."
цитирай
25. darcy - Никстане,
01.09.2011 12:06
nikstan написа:
???? - " bapha " ??? НЕ МОЖЕШ ЛИ ДА СИ ИЗМИСЛИШ българско име и да пишеш с български БУКВИ .... ВИНАГИ СЕ ПОЧВА ОТ СЕБИ СИ!!! ПРОМЯНАТА Е В ТЕБ!!!!

успокой се. Това, че ти не знаеш кой и какъв е човекът, не значи, че всички останали също са в неведение. Освен това, bapha си е съвсем българско, но за просветлени ;-)
цитирай
26. rustam - nikstan
01.09.2011 13:32
Първо - крещиш в един мирен и тих блог с културна дискусия.

Второ - правиш забележки, а в същото време пишеш "...не зная с кой говоря", при положение, че трябва да напишеш с коГО. Пропуснdтите запетайки няма да ти ги броим.
цитирай
27. veskopetrov - За всичко съм виновен аз.
01.09.2011 13:47
Няма ден, в който да не се чувствам отговорен.
цитирай
28. rustam - никстане
01.09.2011 14:21
единственото, което разбрах от несвързания ти коментар е, че нещо е влизало в голия ти задник. Явно е било доста болезнено, щом си завършил изречението с три удивителни. Или обратно - било ти е много хубаво?

За запетайките разбрах - наврял си си ги където ти е приятно- ок.
Не съм очаквал друго от цървул като теб.
:)
цитирай
29. bapha - уеуееееее...
01.09.2011 14:29

injir, да бе, казаха ми още вчера, но ще го оставя като проява на моя си тъпотия... има едно лафче за българите "като нищо друго не помага, прочети упътването"... аз не го прочетох и сега ще си нося "срама по челото" :)))
но пък научих нещо ново (за мен) в българския, благодаря ти за което :)))

metaphor, нали...

stoyanski, като се замисля, и аз бих ;)

tera, благодаря ти за този "доста емоционален", но без "рационална идея в него" коментар :)))) може би се дължи на наложения от поста тон ;)
безаварийно...

ko642, случка от миналата седмица във Виена. Някъв сърбин си товари колата да заминава на почивка и вижда как на спирката срещу него хора са се скупчили. Отива и той да види и на земята лежи човек. Навел се сърбина, направил изкуствено дишане, сърдечен масаж и пр. и след няколко минути попитал хората някой извикал ли е линейка. Никой не бил... той звъннал, дошла линейката, а сърбина драснал на почивка. Преди няколко дни спасеният писа от страниците на всички вестници да му помогнат да намери "спасителя". Намериха го и интервюто с него за днешните ценности беше смазващо... та не сме само ние...

breeze, бах таз утеха аз :))))))

darcy, и все по- ще става... от всичко ;)

veskopetrov, не, маестро... за всичко са виновни чехословаците и интернет, ти си дребна прашинка в окото на циклона ;)

цитирай
30. bapha - такаааа,
01.09.2011 14:40

nikstan (или HukcTaH, според изискванията ти за "български букви")
изтървал съм ти комента, който ти "поднови", но ако е това, което darcy е копирала... не трябваше да го "подновяваш"...
та, nikstan с "българско име" и "български букви", и аз не те познавам. Благодаря ти че намина, взе си времето да ни обясниш откъде идват НЕВОЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ (с малки букви означава същото) и да ни заявиш (явно визирайки мен) че " От такива "тихи" и " полу-учудени "не ми се занимава" (каквото и да означава това)...
Благодаря ти и ако можеш, послушай сърцето си и не се занимавай повече "от такива"... за доброто на всинца ни ;)
цитирай
31. aidriell - Образование
01.09.2011 21:23
Not for stupid-That s for sure
цитирай
32. sestra - Не исках да си отварям пак темата,
02.09.2011 12:14
защото ми е постоянна, но да ти дам само това за размишляване: образованието е система, скалъпвана с векове - докато се натъкми - и остаряла. Все още работи обаче. Говорим за липсите в нея, нали? Ами всеки може да ги запълва, както намери за добре. Тя е отворена системата за това. Друг въпрос, че запълваме с ценности, нали, не с мисловни джувки и бълвочи, които наслояват нечистота, образно казано. Виках си аз да не отварям темата, ама ето :)
И да не ти звучи нападателно последното изречение, не съм имала предвид твоите размисли. Колкото - толкова. Децата си имат собствена програма винаги.
цитирай
33. gwendoline - Късно прочетох постинга, но не е късно да коментирам коментарите :)
02.09.2011 12:30
Даскалите може и да подскачат от раздразнение, но извън верния факт, че са им смешни заплатите и от тях не се изисква друго освен да обучават децата ни, има и още един - не само техните заплати са смешни (уви!), но за тяхната работа се иска призвание и душа. Преди десетина години работих 1 година като учител по английски в едно обикновено училище. Колко ми плащаха, срам ме е да кажа... Но! Децата, с които имах удоволствието да работя, още ме помнят и поздравяват, а надявам се също така си спомнят и нещо от английския :))) Всичко зависи от човека, а иначе оправдания много...
Поздрави!
цитирай
34. aidriell - to gwendoline
02.09.2011 16:57
You betcha they don't remember shit from the lessons .Why ?
Well if they do remember then why our country is at the poorest in the world ?
Obviously they eider don't remember shit or don't want to remember both cases
what"s left for you is embarrassment .
It s not your fault of course that they are outrageously stupid 99.9999 ? Is it ?
What s up with your salary ? -You want more ok
Well you have to move to somewhere somehow i guess or stay forever with the misery and the Retarded one
The question is will you be able to be happy the way you are just now by eating rice and beans on the daily basis or you want a lot more better for you and your family?
What you gonna do ? Everybody here is getting ripped off to teach idiots with permanent brain damages and get paid just not to die Is never easy .But you weight the pros and cons and see where the light it is .
цитирай
35. blagovestie - Митак, тази психоза е масова
02.09.2011 19:46
и важи за всички некадърно и неграмотно написани учебници. Че и умишлено усложнени на всичкото отгоре, освен неправилностите.
Ужас!

Образованието ни отчаяно се нуждае от реформи, а учебниците от тотална подмяна. Поне да са написани от хора, действително работещи с деца.

Поздрави! :))
цитирай
36. анонимен - Гениален коментатор
04.09.2011 05:32
относно" tera - Sorry, ама не мога да се сдържа ... :"

Много си умна, ма Тера - Wirtschftslehre, Economics, Германия, Америка, да ти се чуди човек какво правиш в България.

Има нещо вярно, в това което пишеш, но го излагаш по такъв български начин на разюздано полувъображение, че и малкото, което е вярно се губи в буламача ти.

И аз не можах да се сдържа, без да се извинявам.
цитирай
37. malkiatprintz - Заслужава си да учим децата на це...
05.09.2011 14:56
Заслужава си да учим децата на ценностите, които си струват, но трябва да сме готови и да ги защитаваме, Митак. За съжаление си прав, че обществото ни като цяло не е готово да ги защитава нещо повече, май голямата част от това общество и не иска да ги защитава - но собствените ни деца са си наши и от нас зависи. Мисля си даже, че не е толкова важно дали винаги успяваме да постигнем успех в защитата на ценностите си, но пък ще имат примера и може би ще станат също непримирими. А това, че ще гледат примирението на околните и ще се питат "за чий?", това също е въпрос на възпитание. А образованието... само то да е сбъркано, с мед да го намажеш.
цитирай
38. tera - 39 Най-много обичам страхливи анонимковци
08.09.2011 11:17
да ми обясняват нещата от живота. :Р
Май нещо долавям злоба и завист, иначе какво ли те брига моето образование. Щом намираш "разюздано полувъображение" в коментара, явно ти е доста ограничен мирогледът. Предполагам, че идеята ти е била да обиждаш, скрит/а зад анонимност - достойно поведение за дребни и дребнави душици. Айде, със здраве!
цитирай
39. bapha - ехо
08.09.2011 23:03

sestra... и аз не искам да я отварям :))) ама на :) и на нас ни се иска да сме със собствена програма :)

gwendoline, учителите ги е срам да си кажат колко получават, учениците- колко знаят... гаден кръг, много...



blagovestie, за учебниците си абсолютно права... поздрав :)


принце, да, заслужава си... но "също непримирими"??? Като кого?
цитирай
40. malkiatprintz - принце, да, заслужава си. . . но ...
09.09.2011 12:19
bapha написа:

принце, да, заслужава си... но "също непримирими"??? Като кого?


Като нас - не сме се предали, нали? Не все още...
цитирай
41. анонимен - tag heuer replica watches allef
01.04 17:12
<a href="http://yourreplicawatches.net/brand/Chopard/">Chopard Replica Watches - dames replica watches</a>
http://yourreplicawatches.net/brand/Bvlgari/ - Bvlgari Replica Watches - luminox replica watches
<a href="http://yourreplicawatches.net/">fake replica imitation watches cheap</a>
http://yourreplicawatches.net/ - replica hanhardt watches
цитирай
Вашето мнение
Моля, въведете правилния отговор на въпроса, за да изпратите Вашия коментар!

Коя година е създадена българската държава?


Заглавие:

Коментар:
оставащи символа
Търсене

За този блог
Автор: bapha
Категория: Лични дневници
Прочетен: 498020
Постинги: 138
Коментари: 6362
Гласове: 19466
Календар
«  Май, 2012  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031