Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2010 16:44 - За пътя към Европа. И музиката.
Автор: bapha Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8461 Коментари: 48 Гласове:
50

Последна промяна: 01.03.2010 16:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
      Сиви хора. Слънцето не успява да разведри лицата, усмивките събират прах по домовете. Празни погледи следят пласмасовата чашка с водка и каменни лица се разминават по спирките. Осъзнавам , че сме единствените, които говорят, а метрото е тихо и не се налага да повишаваме тон. Ако млъкнем, ще се чува само влакът. Въпреки, че е пълен. Гледам хората. Деца , възрастни, двойки. Не говорят. Чудя се дали всичко им е ясно или нищо не им е интересно (или и двете). Става ми малко сиво и на мен. Питам Невяна винаги ли е така, а тя ме гледа неразбиращо. Споделям й чуденките си, а тя се смее. „Сигурно е заради кризата...”  Не можем да си намерим място в първите 5 кръчми. Всичко е заето, после е резервирано. Намираме си място някъде в трета глуха и вечеряме. Къръщината продължава и при търсенето на пиано бар. „Няма места, имате ли резервация, има ли ви в листата...” . Няма ни ве пич, ние разчитахме на кризата (рийш ли). Баси кризата.  Пътуваме за Пловдив и ми е гот. Возят ме, рядко ми се случва и си сърбам водка. На магистралата настигаме камион , който се движи с 30 км/ч и се налага да поизчакаме докато го изпреварим. Докато търпеливо си говорим и дишаме носталгичните пушеци на соца, подминаваме патрулка. Не трепват, че камиона кара с 50 км/ч по-бавно от минималната скорост за магистрала, но скачат да спрат някъв с турски номера, който кара зад нас. Донор на полицейски семейства. Сигурно са го глобили , че кара с 30... Мамка му и опасен турчин. Отдясно ни изпреварват 2 мерцедеса с лесни за помнене номера. Няма да ни чакат я. Пък и нали вече подминахме куките. Невяна рязко набива спирачки и взема стопаджия. Музикант, ходил до Софе да правят записи. На няколко пъти искам да го попитам какво свирят, но ме е страх да не е чалга и не отварям темата. Почти дете, никва поза, смеем се до града му и като слиза ни благодари. Оставя след себе си хубаво усещане. Радвам се че не го попитах... Нека успее. Пускам подарения диск и се оказва реге. Става ми още по-хубаво.    Пътуваме от Смолян за София и на Чепеларе Невяна прави поредното холивудско спиране и вземаме 3 момченца. Деца. Питам ги родителите им знаят ли къде са и те убедено отговарят, че да. „Даже ако може да ни оставите в Асеновград при баба, нашите ще дойдат да си ни приберат от Пловдив.”  Оказва се, че са на 16 години и са ходили в Чепеларе „при едни момичета.”  Питам ги дали е фанало дикиш и едното момченце безкрайно сериозно ми отговаря:  - Е, боцнахме...  В Софе се разхождам в парк със семейство и дъщеря им слуша музика на телефона си. Изумен съм като се оказва Chambao и малката си припява...  Пътувам за летището и по пътя ми се обажда приятелче, който търси начини да се махне от „тая чалгария, деба и държавата...”. Обещавам да поразпитам и да му звънна.  След check in-а виждам познат, който е отворил лаптоп в залата и тръгвам към него. Приближавам го и разбирам, че от лаптопа кънти бясна чалга. Пиян е и като ме вижда започва да крещи как готино си е изкарал в България, как „си ебахме майката от купони и напрао не ми се тръгва.” Знам че живее в Австрия от поне 10 години и ми става малко гадно за хората, които вярват, че „като се махна веднъж, всичко ще потръгне.” За хората, които са убедени, че „държавата” кара децата да киснат по цял ден в нета, да слушат чалга и да забравят комуникацията...
  Защото пазарджишкия музикант, момченцата от Пловдив и момиченцето в парка ми се сториха много повече „европейци” (разбрах, че това е критерии за култура) от „австриеца”, дето кърти мивки...
 Явно съм консерва...  


Тагове:   музиката,


Гласувай:
50



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dorichela - И аз съм от твоя вид консерви. . . . ...
01.03.2010 16:53
И аз съм от твоя вид консерви.... кефя се на не-чалга неща. Изпълват ме с радост. Млади или не, хора които правят нещо, защото им харесва и защото могат, а не защото е модерно :)
Пак ме усмихна, Варненецо :)
цитирай
2. bapha - уф, туй младите :))))
01.03.2010 16:59
смей се dorichela и добре дошла на масата на малцинствата :))))
Весел да е празника ти...
цитирай
3. benra - не
01.03.2010 17:02
е, не е държавата, тя само помага и служи като оправдание...
цитирай
4. bapha - анджък, benra :))))
01.03.2010 17:04
както казват руснаците (с онзи сладък френски акент) :)))))
Честита да е баба Марта ;)
цитирай
5. swan16 - Значи приятелю, или си сбъркал д...
01.03.2010 17:12
Значи приятелю, или си сбъркал държавата дето живееш в нея или нещо в теб се е объркало откакто си там....Кое ти сам ще си кажеш.
цитирай
6. bapha - хех, swan
01.03.2010 17:16
може и времето да съм сбъркал :)))))
но същото може да се каже и за циганите в БГ :)
ама в мене е , определено ;)
цитирай
7. swan16 - bapha, Значи ти е време за основен ...
01.03.2010 17:21
bapha, Значи ти е време за основен ремонт и промяна ;)
цитирай
8. bapha - разбрахме се, swan :)
01.03.2010 17:24
пускам джамовете на колата до доле, набивам чалгата на max, татуирам си кръстче в основата на палеца и свиркам на мацките по улицата... И се сливам с тълпата, така ли :)))))

пп. променям лесно към нещата, които харесвам...
цитирай
9. drebosycheto - фраш...
01.03.2010 17:26
си с Консерванти , ама не си консерва :) Това е като онези , консерви в магазина с Боб с Наденица или киФтенца на които с големи букви е написано " БЕЗ КОНСЕРВАНТИ " :) Чалгария стана нашата работа !
цитирай
10. swan16 - ЕЕеееее, загрубя вече :)Айде да ...
01.03.2010 17:27
ЕЕеееее, загрубя вече :)Айде да минем на джаз, мавруд от Асеновград и Съмърсет Моам и ще си дойдем на думата-става ли така?;)
цитирай
11. bapha - хей, хлапе...
01.03.2010 17:31
фраж съм аз , ама с желание да се размажем под някоя маса. Било то и с консерванти :)
Не е станала, хлапе, няма и да стане ;)
пп. С червено-бяла ракета да ги газиш днес ;)
прегърнат да си , големи човеко
цитирай
12. bapha - добре де, swan16
01.03.2010 17:32
ако това е програмата, какво да променям в себе си :))))))
цитирай
13. drebosycheto - за Джаза ...swan16
01.03.2010 17:35
съм за Обичам го Джаза и да съм в Джаза :) И чилл да ни е на всички , Мавруд или Мерло ;)
цитирай
14. haralanov - Не си консерва...
01.03.2010 17:50
Не си и консерватор...))))
цитирай
15. bapha - е да де,haralanov
01.03.2010 17:54
то хубу си имаш позиция, ама айде защиавай я срещу мнозинството, а :))))
весел да е празника около теб, и много здраве
цитирай
16. tit - Не, не си!:)
01.03.2010 18:30
То е като личната бактериална фауна - у всекиго е уникална, и всеки си я носи със себе си!:)
Навсякъде!
След края се гриежла да се превърнем в пръст!:))

ЧБМ, прочее!
Здрав и... ти си знаеш!:))))
цитирай
17. reffina - Хм, въпрос на гледна точка, друже. . ...
01.03.2010 18:32
Хм, въпрос на гледна точка , друже...това за сивите хора!
Аз пък вчера видях пред Ректората студент и студентка ( студентката беше с кариран панталон, шареничък - червено и синьо) - целуваха се, ама как се бяха награбили ако знаеш!
Викат, че " Ти си причината - светът е огледалото!"
Шарено да ти е !
цитирай
18. basst - Продължавам да си мисля, че ти жи...
01.03.2010 19:21
Продължавам да си мисля, че ти живееш по пътищата....
Кога, бе, успяваш да се прибереш вкъщи, при изключително търпеливата ти и явно, обичаща те, жена? :)
И по темата - в БГ все още има хора, които вярват в това, което правят тук, оцеляват и слушат нечалга :)
Честита Баба Марта...Бъди жив и здрав - ....и ..не само днес, де ;)
цитирай
19. bapha - весел празник и на теб, tit
01.03.2010 19:24
и аз съм на тази вълна :))))
здрави да сте
цитирай
20. bapha - цветът, reffina
01.03.2010 19:31
идва от очите :)))
шарено да е и около теб, и да го виждаш ;)
цитирай
21. bapha - продължавай, basst :)))))
01.03.2010 19:33
явно, още :)))))
и по темата, нека има, радвам им се...

бъди здрава и весела...
цитирай
22. анонимен - bapha,
01.03.2010 19:40
трудна думичка е културата, обемна и си зависи от закваската.
Моите няма как да ги влече чалгата - растат основно с праведна музика, китари и подобни звуци. Блокирали са дори ТВ каналите с подобни дивотии и си слушат свои си, по-мелодични и смислени неща.
А този твой познат, където и да го посееш по света, ще си носи чалгарския манталитет.
Разни хора - разни идиоти, нали знаеш? :)))
цитирай
23. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
01.03.2010 19:49
И тук в Испания е така- де що има българин, то задължително се пие ракийца и се дъни чалга, спомняйки си носталгично какво хубаво беше при соца...Олигофрени!
цитирай
24. анонимен - и аз бях там:)
01.03.2010 19:55
Добре, че го разказа, половината случки в историята не ги бях забелязала :), някой изводи обаче, за да не се изгубят в основната идея, ще ги подчертая тук: 1. Сиво е в метрото, по кръчмите е шарено, значи ще си седим в кръчмите! 2. Невяна е добър шофьор, тя е жена!, 3. Водката е хубаво питие!, 4. На 16 и ние "боцвахме", значи и от днешните деца ще станат хора! 5. Купете си слушалки, за да не дразните, иначе си бъдете ... квито щете!.... мога и още, обаче на разбрах последно къде се е позиционирал "комунизма" - липства ми! Благодаря за историята :)))))))))))))
цитирай
25. bapha - 22. анонимен, "смислени" също е гледна точка :)))))
01.03.2010 20:24
но верно, идиоти има навсякъде... и за тях ние сме идиотите ;)
весел празник
цитирай
26. bapha - хех, войн...
01.03.2010 20:27
не ми пречат, докато не го налагат като критерии...
дгд ;)
честита Баба Марта и на теб, в Испания :)
цитирай
27. bapha - невяна, благодаря ти за всичко...
01.03.2010 20:29
И верно е, караш добре, дори и жена ;)
до следващата шарена кръчма :))))
и историята я има заради теб...
цитирай
28. анонимен - Оличка
01.03.2010 21:14
Музикант си :))))))))))))))
цитирай
29. bemberski - Не си консерва, Baph, просто светът ...
01.03.2010 21:35
Не си консерва, Baph, просто светът се върти за всички :)
цитирай
30. newmedia - Толеранс и реверанс
01.03.2010 22:37
Вивалди и Моцарт за ракия не вървят- това ми каза една успяла дама когато я погледнах учуден, че ще е на поп-фолк парти. Няма излъчване на такава. Ама си е права жената...
Иначе и за всеки друг музикален стил си има етикет. И както аз не приемам да се лепят определения за моите предпочитания, така и не си позволявам да правя това по адрес на чуждия избор.
Всеки май си е консерва по свое му... Аз предпочитам да съм бурканче- отворен за нови идеи и виждания, но с ясно право на личен избор. Мисля, че всеки би се радвал на едно такова отношение на уважение.
цитирай
31. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
01.03.2010 22:57
Но точно там е основният проблем bapha- 90% от слушащите чалга се опитват да ти я набият в главата като с чук!
Newmedia вярно е, не вървят, но на този свят не са само Вивлди и Моцарт. Т.е. оправданието и издиша. Мадамата просто си я кефи тази музика, колкото и да не позволява да и се види.
цитирай
32. razkazvachka - Сиви хора - без усмивки
02.03.2010 00:24
криза - с резервации
чалга, реге и овации
спомени за младост
сякаш снежната кралица
е задала гатанка:
просто е за обяснение -
марта пак се вихри,
няма място за съмнение -
ние сме си ние.
Но щом е празник
понеделникът -
така да бъде - сред приятели
където и да си!
цитирай
33. bapha - Оля,
02.03.2010 07:47
не съм... слушател съм ;)
цитирай
34. bapha - и правилно, bemberski
02.03.2010 07:48
Ако не беше за всички щеше да е напън за принадлежност :)
цитирай
35. bapha - ахъм, . newmedia
02.03.2010 07:52
всеки би се радвал...
Всъщност не лепя етикети... споделям случки и мнение.
Пък и аз позволявам да ми лепят определения...
поздрави
цитирай
36. bapha - хубаво е сред топли хора, razkazvachka
02.03.2010 07:56
дори и да не е празник понеделника... ама като е- не връщаме :))))
цитирай
37. gothic - Идвам късно на трапезата, ама да ...
02.03.2010 08:56
Идвам късно на трапезата, ама да знаете не ме бива много за компания. Предпочитам да си пия пиенето не с Ивана и Преслава, а с DEPECHE MODE. U2 и RADIOHEAD. Наздраве!
цитирай
38. mariani - Добро утро, bapha
02.03.2010 09:00
Явно не си, щом имаш очи за шареното :)
Поздравен си и хубав ден
цитирай
39. bapha - хората са софрата, gothic
02.03.2010 09:06
музиката би трябвало да не е опредляща... ама само би трябвало ;)
Наздраве и на теб :)
цитирай
40. bapha - весел да и твоя ден, mariani
02.03.2010 09:07
явно не съм, ама за теб :))))))))
очи са ;)
Усмихната да си
цитирай
41. dustedwax - :)
02.03.2010 09:41
Консерви, произведени в края на 70-те :) Кога ли настроенията от тези времена ще са пак на мода :) Все някога ще се случи...
цитирай
42. bapha - хахха, dustedwax
02.03.2010 09:52
аз не искам консерви да са лидери в модната линия, още по-малко аз да съм сред тях...
Но пък си е факт, че тя се върти ;)
цитирай
43. gothic - музиката би трябвало да не е опре...
02.03.2010 12:41
bapha написа:
музиката би трябвало да не е опредляща... ама само би трябвало ;)
Наздраве и на теб :)



Хм, дамата за която говори newmedia доказва противното. Обаче шанса да сме на една и съща софра с нея клони към абсолютната нула, така че...;)
цитирай
44. bapha - да, gothic ...
02.03.2010 12:56
ама деня ни понякога не пита... слага ни на една софра с доста странен подбор... От нас зависи дали ще повторим :)))))) И тогава съм склонен да се съглася с последното ти изречение ;)
Естествено и това си има изключения...
цитирай
45. tili - Честит национален празник
03.03.2010 10:28
от още една консерва, bapha! Всъщност - за пръв път осъзнах, че от лаптопа може да звучи всякаква музика. И тези никога не слушат със слушалки - трябва да гърми!!!
цитирай
46. bapha - честит да е Тили...
03.03.2010 13:18
именно данданията и показноста са досадни... музиката е музика ;)
цитирай
47. анонимен - kem
10.03.2010 14:00
be3mulvna ...

http://www.youtube.com/watch?v=Vrl5-SdzJnU

цитирай
48. анонимен - Анонимен Номер 11
27.04.2010 23:07
Хахахахахахахахахахахахаха
Брахахахахахахахааха
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bapha
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1975266
Постинги: 148
Коментари: 6571
Гласове: 20531
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930